ادامه مقاله قبل

CL65 با وزن 2220 کیلو گرمی خود از لحاظ سیستم ترمز نیز بهینه سازی شده و از دیسک های پره ای و سوراخ دار با قطر 390 میلی متری در جلو و 348 میلی متری در عقب بهره می برد .

کالیپرهای مورد استفاده در جلو از نوع ثابت و هشت پیستونی و در عقب چهار پیستونی هستند . سیستم کنترل کننده ی (Active body roll control) که وظیفه آن کنترل میزان متمایل شدن اتاق خودرو به سمت خارج پیچ است ، در این مدل نسبت به وزن حساس بوده تا بتواند با در نظر گرفتن تعداد سرنشینان یا بار حمل شده به بهترین نحو عمل کند .

رینگ های 19 اینچی این خودرو در جلو مجهز به لاستیک هایZR/40/24519 و در عقب  ZR/35/27519 است . تفاوت ظاهری CL65 با کوپه CL معمولی چندان محسوس نیست و عبارت است از ، ورودی های هوای بزرگ تر روی سپر جلو ، رکاب هایی متفاوت ولبه کوچک روی درب صندوق عقب . سپر عقب نیز با توجه به وضعیت قرار گرفتن خروجی های مجزای اگزوز در دو طرف تغییر یافته است .

در داخل خودرو نیز صندلی ها تا حدی اسپرت تر شده و علاوه بر اهرم اتوماتیک معمولی می توان با استفاده از دکمه های روی غربیلک فرمان ، دنده را کم و یا زیاد کرد . سرعت سنج نیز تا 360 کیلومتر در ساعت مدرج شده ، هرچند که سرعت این خودرو نیز مثل دیگر انواع مرسدس بنز و AMG در حد 250 کیلومتر در ساعت به طور الکترونیکی محدود شده است .

مالکان CL65 در صورت تمایل می توانند با تعویض محدود کننده الکترونیکی ،حداکثر سرعت را به 300 کیلومتر در ساعت افزایش دهند .

این خودرو در صورت حذف محدود کننده قادر به دستیابی به 341 کیلومتر در ساعت است ، ولی لاستیک های آن برای چنین سرعتی مناسب نیست .

فشار دادن پدال گاز در واقع مثل دکمه گاز در بازی های کامپیوتری عمل کرده و CL65 به طور باورنکردنی از دیگر خودروها فاصله می گیرد .

این خودرو مانند دیگر خودروها در برابر قوانین فیزیک سر تعظیم فرود آورده و با توجه به ابعاد وزن زیاد ، راننده برای سریع راندن آن به فضای وسیعی نیاز دارد . در صورت خاموش کردن سیستم حفظ پایداری ESP ، بهترین حالت برای سریع طی کردن پیچ ها ، منحرف کردن محور عقب است که البته همراه با دود غلیظ حاصل از هرز گردی چرخ های عقب خواهد بود . با وجود سیستم (Active body Roll Control)ABC فرمان آن در جاده های پرپیچ و خم سریع عمل می کند .

فرمان CL65 نه بیش از اندازه تیز بوده و نه کند می کند ، بلکه واکنش آن متناسب و متعادل بوده و بازی آن در هنگام حرکت در خط مستقیم که همیشه ضعف دیگر مدل های مرسدس بنز بوده حذف شده است . گیر بکس به هنگام کاهش دنده د رهنگام نزدیک شدن به پیچ ها کمی کند عمل کرده و در ضمن تنظیم آن به نحوی است که بای کاهش مصرف سوخت دنده را کمی زودتر از موعد تعویض می کند .

این خودرو در جاده های پرپیچ و خم در برابر خودروهای اسپرت کوچک و سبک وزن مانند میتسوبیشی  LANCER EVOو سوباروIMPREZA شانس زیادی ندارد ، ولی در بزرگ راه ها شتاب گیری آن در دور متوسط خارق العاده است و به سادگی اکثر خودروها را پشت سر می گذارد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد